Aktualności 2019/2020

 

              Młodszy wiek szkolny to  ważny etap w rozwoju empatii i zachowań pomocowych. To zatem dobry moment na to, aby rozmawiać z dziećmi na temat wartości i wspólnie z nimi odkrywać ten świat.

W lutym uczniowie ośmiu klas trzecich uczestniczyli w zajęciach interaktywnych pod hasłem „Empatia na start” prowadzonych przez Panią Martę Brzozowską - pedagoga Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 2 w Łomży.

List od  Lineo – rówieśniczki z Lesotho, która po stracie rodziców odnalazła dom w Wiosce Dziecięcej SOS, fragment filmu oraz zdjęcia przedstawiające różne postawy były wstępem do rozmowy na temat empatii. Uczniowie stworzyli definicję „empatii” za pomocą rozsypanki wyrazowej.

Interesujące zabawy edukacyjne pozwoliły na poznanie zachowań, które wskazują na umiejętność empatycznego odnoszenia się do drugiego człowieka.

Pedagog szkolny Małgorzata Listowska

Babcia i Dziadek to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim, co dobre. Dlatego dzieci z klasy „0B” gościły swoje Babcie oraz Dziadków na uroczystości z tej okazji. Babcie i Dziadkowie mieli okazję podziwiać swoje wnuczęta w specjalnie dla nich przygotowanym programie artystycznym.

Dzieciaki pod czujnym okiem wychowawczyni zaprezentowały wiersze, piosenki oraz taniec Rock and rolla, który ćwiczyły na tę uroczystość.

Wnuczęta wspaniale wystąpiły przed bliskimi, dziękując im za miłość, cierpliwość i zrozumienie.To była naprawdę wyjątkowa uroczystość, pełna uśmiechu, radości i dumy. Szczęśliwe i rozpromienione twarze babć i dziadków dały wyraz tego, jak ważne są takie spotkania i chwile spędzone wspólnie z wnukami.Monika Kaczorek

 

„Co możemy zrobić, aby zmniejszyć ilość śmieci?”

 

           W dniach 11 - 13 lutego wszyscy uczniowie klas 0 – III naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w warsztatach ekologicznych z zakresu gospodarki odpadami prowadzonych  przez Modra Sova z Inowrocławia.

Dzieci  aktywnie uczestniczyły w warsztatach,  poznały ważne zasady dotyczące segregacji odpadów, sposoby na ograniczenie ich ilości oraz wpływ na środowisko. Miały okazję zadać wiele ciekawych pytań, na które uzyskiwały wyczerpujące odpowiedzi. Zdobytą wiedzę mogły wykorzystać w praktyce podczas zabawy w segregowanie wylosowanych „śmieci” do odpowiednich pojemników. Obejrzały interesującą prezentację, która m.in. pokazała stopień zanieczyszczenia oceanów, w których pływa obecnie ponad 87 tys. ton plastiku.

Mamy nadzieję, że warsztaty ekologiczne przyczynią się do podejmowania przez naszych uczniów odpowiedzialnych decyzji na rzecz ochrony środowiska.

Pedagog Małgorzata Listowska

Dziś tłusty czwartek , a w klasie I  B dyskoteka ostatkowa
i wspaniała zabawa przy muzyce. 

Regulamin szkolnego konkursu wiedzy

o patronie szkoły JANIE PAWLE II

rok szkolny 2019/2020

 

ORGANIZATORZY: katecheci Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży

 

CELE KONKURSU:

• popularyzacja wiedzy o życiu i świętości Jana Pawła II,

• rozbudzenie zainteresowania wśród młodzieży osobą Papieża – Polaka,

• motywowanie do naśladowania św. Jana Pawła II,

• pielęgnowanie pamięci o św. Janie Pawle II, 

• rozwijanie postaw koleżeńskich.

 

UCZESTNICY:
- konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II
w Łomży,

- kategorie uczestników:

  • kl. IV – V
  • kl. VI – VII
  • kl. VIII

 

ZASADY KONKURSU:

Konkurs polega na rozwiązaniu testu i składa się z dwóch etapów:

  • etap klasowy – biorą udział wszyscy uczniowie. Ma na celu wyłonienie najlepszego ucznia
    z każdej klasy,
  • etap międzyklasowy – wyłonienie finalisty z danej kategorii.

Za przeprowadzenie konkursu odpowiedzialni są wychowawcy i katecheci.

 

TERMINY:

  • Etap klasowy: pierwszy dzień rekolekcji wielkopostnych, tj. 23 marca 2020 r.
  • Etap międzyklasowy: 6 maja 2020 r.

 

NAGRODY:  dyplomy dla finalistów konkursu.

Ogłoszenie wyników i rozdanie dyplomów odbędzie się w maju 2020 roku.

 

ZAKRES MATERIAŁU:

- Okres wadowicki - dzieciństwo:  data i miejsce urodzenia, rodzina, parafia i służba, szkoła (gimnazjum) i zainteresowania, pierwsze spotkanie z kard. Adamem Sapiehą.

- Okres krakowski – studia i kapłaństwo:  studia (kierunek); związek z Uniwersytetem Jagiellońskim, trudny czas okupacji – praca, śmierć ojca, seminarium i święcenia kapłańskie,  praca duszpasterska – parafie, relacje z młodzieżą, duszpasterstwo akademickie, nominacja biskupia, arcybiskupia i kardynalska.

- Okres watykański – pontyfikat:  wybór – data, okoliczności, konklawe, pożegnanie z Polską (audiencja dla Polaków);  inauguracja pontyfikatu – data, słowa stanowiące motyw przewodni pontyfikatu, pielgrzymki Jana Pawła II – liczba, odwiedzone i nieodwiedzone kraje, państwa najczęściej odwiedzane,  pielgrzymki do Polski – liczba, najważniejsze wydarzenia i spotkania, przesłanie, zamach – data, sprawca, ekumenizm – dialog z wyznawcami religii niechrześcijańskich
i Kościołami chrześcijańskimi (najważniejsze spotkania);  zamiłowania i zwyczaje papieskie, rezydencje papieskie, najbliżsi współpracownicy Jana Pawła II, kontakt z młodzieżą – idea Światowych Dni Młodzieży, testament i ostatnie chwile Jana Pawła II.

- Papież maryjny:  herb i zawołanie papieskie, najbardziej znane sanktuaria maryjne odwiedzane przez Jana Pawła II, zawierzenia świata Matce Bożej Fatimskiej,

- Orędownik Bożego Miłosierdzia:  ogłoszenie światu Orędzia Bożego Miłosierdzia, kult Bożego Miłosierdzia.

- Beatyfikacja i kanonizacja Jana Pawła II:  data, kto dokonał aktu beatyfikacji i kanonizacji, podstawa - cud.

 

Literatura dodatkowa dla uczniów klas VIII:

  • Alfabet Jana Pawła II 1920-2005
  • Jan Paweł II Autobiografia – Justyna Kiliańczyk-Zięba
  • Wielki Papież Jan Paweł II- Śladami Jana Pawła II-104 pielgrzymki, 1978-2005 –  Marek Latosiewicz
  • Wy jesteście moją nadzieją – Wybór wypowiedzi Ojca Świętego Jana Pawła II do młodzieży     

 

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie.

Back to Top