Aktualności 2018/2019

         

W dniach 1-3.04.2019 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w rekolekcjach wielkopostnych. Ponieważ jesteśmy dużą społecznością klasy I-IV przeżywały to wydarzenie w parafii Krzyża Świętego, a pozostałe w parafii Bożego Ciała. Czas, który poświęciliśmy na przygotowanie do Zmartwychwstania Pańskiego księża rekolekcjoniści wykorzystali na spojrzenie w głąb naszych serc i dusz. Zwracali uwagę na nasze postępowanie, pracę w stawaniu się coraz lepszym oraz umiejętność przebaczania bliskim. Przeżyliśmy również drogę krzyżową z patronem szkoły świętym Janem Pawłem II. Jego osoba podczas rozważań stacji pomogła nam zrozumieć, jak dużo pracy musimy włożyć, aby być dobrymi ludźmi. W przygotowanie rekolekcji włączyli się bardzo aktywnie uczniowie naszej szkoły. To jest odpowiedź na wezwanie Jana Pawła II: „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”. Po Mszy Świętej młodzież przez trzy dni spotykała się w szkole na różnych zajęciach. Był test wiedzy o Janie Pawle II, wykonywano plakaty pod tytułem „Promieniowanie Ojcostwa”, a młodsze klasy przygotowały prace plastyczne: „Wielkanocne rozmaitości”. Najciekawsze z nich będą zaprezentowane na parterze szkoły w najbliższym czasie.

 

Biblioteka zaprosiła uczniów klas VI do realizacji projektu „Moda na czytanie”. Każda klasa miała za zadanie wybrać trzy ciekawe książki – nowości. Uczniowie realizowali projekt w czterech grupach zadaniowych. Recenzenci przygotowywali krótkie recenzje książek zachęcające do ich przeczytania. Ilustratorzy wykonywali portrety bohaterów lub ilustracje do książek. Poszukiwacze informacji wyszukiwali informacje na temat twórców książek oraz zbierali opinie o książkach
z różnych źródeł. Aktorzy przygotowywali krótkie scenki do wybranych książek.

Prezentacja efektów pracy odbyła się 26 marca. Uczniowie wykazali się zaangażowaniem
i zgromadzili interesujące materiały, jednak nie zawsze były one wystarczające i zgodne
z regulaminem projektu.  Również  trochę zabrakło odwagi i pewności siebie podczas prezentowania efektów pracy.

Występy uczniów oceniało jury w składzie: p. Dariusz Milewski, p. Magda Tabędzka,
p. Elżbieta Mieczkowska, p. Katarzyna Czapko, p. Marzena Laskowska. Komisja brała pod uwagę treść
i formę prezentacji, logiczną konstrukcję wystąpienia oraz zaangażowanie wszystkich członków grupy. Najwyżej zostały ocenione klasy VI A i VI D, gdyż przygotowały wszystkie wymagane materiały do trzech książek.

Prace uczniów zostały wyeksponowane w bibliotece oraz na korytarzu szkolnym. Zapraszamy do oglądania.

Realizując projekt uczniowie poznali interesujące książki, nauczyli się planować pracę, zbierać i selekcjonować informacje  oraz pracować w grupie.  Pokonywali własne ograniczenia i obawy przed wystąpieniem publicznym.

Podczas  realizacji projektu „Moda na czytanie” uczniowie wykorzystali następujące książki:

  1. „Dziennik cwaniaczka” Jeff Kinney
  2. „Świat Ogromnych” Andrzej Maleszka
  3. „Ratując Sophie” Fleur Hitchcock
  4. „Niepokorna Nika” Terri Libenson
  5. „Zosia z ulicy Kociej” Agnieszka Tyszka
  6. „Ani słowa o Zosi” Zuzanna Orlińska  
  7. „Oro” Marcel A. Marcel
  8. „Miasteczko Perfect” Helena Duggan
  9. „Porwanie” Joanna Olech
  10. „Porwanie” Andrzej Maleszka
  11. „78-piętrowy domek na drzewie” Andy Griffiths
  12. „Niesamowity Billy Wild” Joanna Nadin
  13. „Cudowny chłopak”  Raquel Jaramillo Palacio
  14. „Czas robotów” Andrzej Maleszka
  15. „Nevermoor. Przypadki Morigan Crow”  Jessica Townsend
  16. „Okruch” Anna Ficner-Ogonowska

        

               Kolejna akcja Szkolnego Koła Caritas za nami. W dniach 29-30 marca wolontariusze naszej szkoły przeprowadzili zbiórkę żywności w sklepie Biedronka. Akcja przeznaczona była dla osób potrzebujących  wsparcia  w  naszej   diecezji.   Zbliżają   się  święta,   czas  radości,  ale nie  wszyscy
ze względu na finanse będą uśmiechnięci   siedzieć  przy  Wielkanocnym  stole.  Pozyskane produkty
w formie paczek trafią właśnie tam, gdzie jest potrzeba wsparcia. Piątek popołudniu i sobota to czas odpoczynku. Kiedy inni zabijają czas w bezsensowny sposób, my znaleźliśmy chwilę aby dać radość  i poczucie, że potrzeby nie nasze, lecz innych są dla nas ważne.Dziękujemy, że koszyki, przy których staliśmy szybko napełniały się dobrem, miłością i wsparciem.

 

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło…..
takimi słowami piosenki przedszkolaki  naszej szkoły  w dniu 22 marca 2019 r
rozpoczęły
 uroczyste podsumowanie  konkursu na „Najpiękniejszą Marzannę”. Celem konkursu było zainteresowanie dzieci tradycją ludową ,pożegnania zimy oraz zaprezentowania talentów artystycznych.
 Jury  trudno było ocenić, która z nich jest najpiękniejsza, ponieważ wszystkie zachwycały swoim wyglądem, sposobem wykonania i doborem materiałów. Wszyscy autorzy prac zasłużyli na wielkie uznanie i nagrody za pomysłowość i zaangażowanie. Każdy z uczestników otrzymał nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy, które wręczyła Pani Dyrektor Jadwiga Kirejczyk.  
Dziękujemy również rodzicom, którzy wykazali się niezwykłą inwencją twórczą i zdolnościami plastycznymi przygotowując wspólnie z dziećmi prace na konkurs.

Dziękujemy za udział
w konkursie i gratulujemy zwycięzcom. 

Przygotowała:
Renata Ożarowska

 

W marcu 2019 roku grupy przedszkolne 0 A, 0 B i 0 C realizowały program edukacji antytytoniowej Czyste powietrze wokół nas rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Stowarzyszenie na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Tytoniu.

W ramach realizacji programu dzieci rysowały różne źródła dymów, oglądały prezentację multimedialną, wykonywały znaczki z zakazem palenia oraz portret małego dinozaura - Dinusia maskotki programu, który ozdobił opaski dzieci.

Został również zorganizowany konkurs plastyczny pod hasłem Palenie szkodzi zdrowiu w ramach, którego dzieci wykonały plakaty propagujące realizowany program. Komisja konkursowa wybrała najciekawsze prace.

Oto wyniki konkursu:

I miejsce   Laura Sawicka grupa 0 B wych. M. Januszewska

II miejsce  Izabela Chludzińska grupa 0 B wych. M. Januszewska

III miejsce Maja Kruszewska grupa 0 C wych. R. Ożarowska

 

Zwycięzcy otrzymają nagrody i pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy nagrodzonym, ich rodzicom i wychowawczyniom. Prace można podziwiać na holu szkolnym.

W wyniku realizowanych zajęć dzieci usystematyzowały swoją wiedzę na temat szkodliwości dymu nikotynowego, dowiedziały się w jaki sposób można i trzeba zachowywać się, gdy narażonym się jest na wdychanie dymu z papierosa.


Pedagog Małgorzata Listowska

Back to Top