W dniu 31 maja 2017 roku pojechałam ze swoją klasą, tj.VC, klasą VB , 6 osobami z klasy IV e i 2 z VF na wycieczkę. Podczas niej zwiedziliśmy zamek w Malborku oraz największe zabytki Trójmiasta.

Pierwszego dnia oglądaliśmi pozostałości po budowli, którą stworzyli Krzyżacy zamieszkujący w Polsce. Na początku mieszkał w niej wielki mistrz Zakonu Krzyżackiego, a w późniejszych latach polscy królowie. Dowiedziałam się również, że forteca została wpisana na światową listę dziedzictwa UNESCO. Po zakwaterowaniu w hostelu, wyruszyliśmy z przewodnikiem, aby zwiedzić Gdańsk. Mogłam zobaczyć stary Żuraw, Dwór Artusa oraz fontannę Neptuna. Po zakończeniu spaceru zjedliśmy obiad na jednej z najpiękniejszych ulic miasta. Następnego dnia na Westerplatte obejrzeliśmy pozostałości nowych koszar,  Cmentarzyk Poległych Obrońców Westerplatte, a co najważniejsze Pomnik Obrońców Wybrzeża. Pani przewodnik wyjaśniła, że kiedyś na wyspie żołnierze przez siedem dni bronili Polski, a mieli zapas broni maksymalnie na 24 godziny. Dowiedli tym, że zdolni są przelać ostatnią kroplę krwi za Ojczyznę. Ponadto mogłam podziwiać statek Dar Pomorza oraz ORP Błyskawica. Najbardziej podobał mi się rejs statkiem. Gdy płynęliśmy zobaczyłam całe piękno Morza Bałtyckiego. Pełni wrażeń opuściliśmy katamaran Opal. Po przejściu molo znaleźliśmy się w Parku Północnym. Mieliśmy tam czas wolny, aby zjeść lody lub gofry. Obejrzeliśmy także Krzywy Domek. Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do Parku Linowego ,,Kolibki’’, w którym każdy mógł spróbować swoich sił na torze z umieszczonym kilka metrów nad ziemią. Podczas pokonywania przeszkód nasza Wychowawczyni Pani Ela Mieczkowska robiła nam pamiątkowe zdjęcia. Następnie zregenerowaliśmy siły spożywając kiełbaski z grilla. Pod koniec wszyscy zjedliśmy obiad w regionalnej karczmie Warmińsko-Mazurskiej w Gietrzwałdzie.

Wycieczka bardzo mi się podobała. Chciałabym jeszcze kiedyś wrócić do Malborka oraz Trójmiasta. Nigdy nie zapomnę wspólnych chwil spędzonych z klasą na zabawie oraz zwiedzaniu.