Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531 - 1683. Od Obertyna do Wiednia
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
AMELIA PRUSZKOWSKA
VIII C
p. Józef Janczewski
LAUREACI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 ORGANIZOWANYCH PRZEZ KURATORA OŚWIATY W BIAŁYMSTOKU
Język angielski
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
JUSTYNA BORKOWSKA
VIII I
p. Elżbieta Mieczkowska
ERWIN NIEBRZYDOWSKI
VIII A
p. Karolina Jankowska
Biologia
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SZYMON DĘBSKI
VIII E
p. Jolanta Gwizdon
Finaliści Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531 - 1683. Od Obertyna do Wiednia
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SZYMON DĘBSKI
VIII C
p. Józef Janczewski
FINALIŚCI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 ORGANIZOWANYCH PRZEZ KURATORA OŚWIATY W BIAŁYMSTOKU
Matematyka
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SZYMON PACHUCKI
VIII A
p. Anna Wysakowicz
Serdecznie gratulujemy Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom.
Dyrekcja Szkoły
Szczegóły
Odsłony: 1601
Laureaci Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972 - 1514. Od Cedyni do Orszy
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SZYMON DĘBSKI
VIIC
p. Józef Janczewski
JAN KOCHANOWSKI
VIIC
p. Józef Janczewski
LIWIA LITWIŃCZUK
VIIC
p. Józef Janczewski
AMELIA PRUSZKOWSKA
VIIC
p. Józef Janczewski
LAUREACI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 ORGANIZOWANYCH PRZEZ KURATORA OŚWIATY W BIAŁYMSTOKU
Język angielski
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
NATALIA PIJANOWSKA
VIIIA
p. Karolina Jankowska
Język polski
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
NATALIA PIJANOWSKA
VIIIA
p. Renata Zaniewska
OLIWIA TOMBAK
VIIIA
p. Renata Zaniewska
Język niemiecki
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
ANNA ROGIŃSKA
VIIIC
p. Magdalena Zielińska
FINALIŚCI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020/2021 ORGANIZOWANYCH PRZEZ KURATORA OŚWIATY W BIAŁYMSTOKU
Język angielski
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
JUSTYNA BORKOWSKA
VII I
p. Elżbieta Mieczkowska
Język niemiecki
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
KATARZYNA SZUMSKA
VIIIE
p. Teresa Grodzicka
Biologia
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
BARTOSZ ARCHACKI
VIIG
p. Joanna Nowińska
OLIWIA TOMBAK
VIIIA
p. Małgorzata Czerwińska
Matematyka
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SEBASTIAN KARWOWSKI
VIIIC
p. Hanna Poreda
BARTOSZ WEBER
VIIIF
p. Dorota Święczkowska
Historia
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego
SZYMON DĘBSKI
VIIC
p. Józef Janczewski
AGNIESZKA JADCZAK
VIIIA
p. Izabela Ramotowska
ALEKSANDRA SIKORSKA
VIIIA
p. Izabela Ramotowska
Serdecznie gratulujemy Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom.
Dyrekcja Szkoły
Szczegóły
Odsłony: 330
Światowy Dzień Ziemi obchodzony był 22 kwietnia. Każdy z nas ma obowiązek dbania o naszą planetę. Co możemy zrobić, by życie na niej przetrwało jeszcze przez kolejne tysiące lat?
Właśnie na te i podobne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć na lekcjach wychowawczych.
Poniżej prezentujemy wypowiedzi uczniów dotyczące dbania o środowisko naturalne.
1.Jak dbam o środowisko naturalne?
a) segreguję śmieci (w domu mamy 4 pojemniki na różnego typu odpady),
b) szanuję naturę (nie depczę trawników). Nie niszczę drzew, krzewów. Nie pozostawiam po sobie śmieci w lesie, na łące czy w parku. Zawsze wrzucam je do koszy lub zbieram do torebki.
c) oszczędzam wodę:
- zakręcam kran przy myciu zębów,
- zamiast kąpieli biorę prysznic,
- wymieniliśmy spłuczkę w sedesie na taką, która zużywa mniej wody,
-sprawdziliśmy szczelność instalacji wodnej w domu i wymieniliśmy uszczelki,
-przy zakupie nowej pralki, zmywarki wybraliśmy te, które oszczędzają wodę i energię,
- podczas prania i zmywania w zmywarce używamy programów oszczędnościowych,
- w naszym domu jednorodzinnym założyliśmy zbiornik na wodę deszczową (do podlewania ogrodu),
- stosujemy filtry oczyszczające wodę,
- nie kupujemy wody w plastikowych butelkach, a korzystamy z dzbanka z filtrem,
- gotujemy tylko tyle wody, ile potrzebujemy,
d) stosuję środki czystości nieszkodliwe dla środowiska,
e) wyłączam światło, gdy go nie potrzebuję: - używam żarówek energooszczędnych,
- wyłączam urządzenia z gniazdek, gdy z nich nie korzystam (urządzenie elektryczne podłączone stale do prądu to koszt ok. 35 zł/rocznie),
-nie zostawiam urządzeń w trybie uśpionym,
-nie zostawiam zasilaczy telefonów w gniazdku,
-rzadziej korzystam z baterii, zastępuję je akumulatorami, które można wielokrotnie ładować,
f) kupuję towary wielokrotnego użytku - możemy przerobić stare przedmioty na coś innego, przemalować meble,
g) nie kupuję plastikowych toreb na zakupy (mama ma zawsze materiałowe),
h) ubrania, w których już nie chodzę, oddaję innym, podobnie zabawki,
i) do szkoły, czy do pracy możemy jeździć rowerem lub komunikacją miejską,
j) niewykorzystane kartki z zeszytów czy pozostałości po wycinankach używam np. do sporządzenia listy zakupów lub do wykonanie niewielkich rysunków,
k) nie palę śmieci w piecu, l) sprzątam odchody po moim psie, m) pokój wietrzę często i intensywnie przy wyłączonym grzejniku,
2.Akcje ekologiczne przeprowadzone na terenie Łomży:
a) Sprzątanie Świata – wrzesień,
b) sprzątanie brzegu Narwi organizowana przez Morsy w Łomży,
c) zbiórka plastikowych nakrętek - to nie tylko akcja ekologiczna , ale też charytatywna,
d) Ekologia za sadzonkę - w zamian za opakowania zwrotne, butelki, baterie lub makulaturę, dostaję sadzonkę kwiatów lub sosny, dziesięciokilogramowy worek organicznego nawozu naturalnego,
e) samodzielnie organizuję akcję „Sprzątania świata” - idę wówczas z workiem i zbieram śmieci,
f) w szkole zbieramy elektrośmieci,
3.Co jeszcze można zrobić?
a) Warto zorganizować wspólną wyprawę np. do lasu w celu zbierania śmieci.
b) Możemy sadzić drzewa.
c) Zorganizujemy zbiórkę pieniędzy na ratowanie zwierząt na świecie, które zagrożone są wyginięciem.
d) Powinniśmy budować nowe ścieżki rowerowe.
e) Chcemy zorganizować dzień sprzątania całej Łomży.
f) Możemy organizować rodzinne akcje sprzątania najbliższej okolicy, np. podczas wspólnego spaceru.
g) W klatkach naszych bloków postawimy pojemnik na zużyte baterie, by mieszkańcy stale je tam wrzucali.
Mamy nadzieję, że wnioski, które wypracowaliśmy na zajęciach, uświadomią wszystkim jak ważne jest dbanie o naszą planetę. Natomiast akcje ekologiczne, które zostały zaproponowane, Samorząd Uczniowski postara się zrealizować w kolejnym roku szkolnym.
Na podsumowanie chcemy podzielić się z Wami pewną myślą:
Troszcz się o człowieka, o ziemię, o rośliny, o wodę i powietrze, aby Ziemia nie została ich pozbawiona.
(św. Franciszek z Asyżu)
Dziękujemy
Samorząd Uczniowski
Szczegóły
Odsłony: 429
Szanowni Państwo,
Mamy przyjemność zaprosić wszystkie szkoły - od podstawowych po średnie - do wzięcia udziału w ogólnokrajowym konkursie Mistrz Ortografii edycja II, którego organizatorem jest serwis edukacyjnyDyktanda.pl.
Głównym założeniem konkursu Mistrz Ortografii jest szerzenie znajomości prawidłowej pisowni wyrazów wśród uczniów - i nie tylko. Uczestnicy będą mieli za zadanie rozwiązywać dyktanda poprzez portalDyktanda.pl. Udzielanie poprawnych odpowiedzi nagradzane będzie punktami.
Zachętą do aktywnego udziału w konkursie będą nagrody, które w tej edycji przyznamy nie tylko indywidualnym uczestnikom, ale również szkołom, których uczniowie zgromadzą łącznie największą liczbę punktów.
Aby przystąpić do konkursu Mistrz Ortografii wystarczy, że szkoła mieć będzie aktywny profil (wraz z utworzonymi klasami i przypisanymi do nich uczniami) wModule dla Szkół na stroniewww.dyktanda.pl. Założenie oraz prowadzenie profilu jest w pełni bezpłatne, a rejestracji szkoły może dokonać nauczyciel lub dyrektor. Poniżej znajduje się nagranie objaśniające krok po kroku proces rejestracji szkoły: https://www.youtube.com/watch?v=_t8GNHSYm0E&ab_channel=DyktandaPL
Konkurs Mistrz Ortografii edycja II rozpocznie się 14.05.2021 r. i potrwa do 13 czerwca 2021 r.Rywalizacja będzie rozgrywać się w 5 grupach wiekowych: klasy 1-3, 4-6, 7-8, szkoły średnie, dorośli (gorąco zapraszamy do wspólnej zabawy również nauczycieli), a także w dodatkowej kategorii Szkoły. Nagrody otrzyma 100 indywidualnych uczestników (dwudziestu najlepszych z każdej kategorii wiekowej) oraz 3 szkoły z najwyższym wynikiem. Nagrodami dla uczniów i dorosłych będą wskazane przez nich nagrody rzeczowe o danej wartości, w zależności od uzyskanego miejsca (np. zwycięzcy z każdej kategorii będą mieli możliwość wybrać dla siebie nagrody o wartości do dwustu złotych). Nagrody dla szkół przybiorą natomiast formę praktycznych pomocy naukowych. https://dyktanda.pl/konkursy/mistrz-ortografii-edycja-ii?school=1
Pierwsza edycja konkursu Mistrz Ortografii, rozgrywana wiosną 2020 r., zyskała ogromną popularność.Uczestniczyło w niej ponad osiem tysięcy osób, które wypełniły łącznie aż 423 916 dyktand!
Serdecznie prosimy, aby zamieścili Państwo powyższe informacje wraz zlinkiem do stronyDyktanda.plna Państwa stronie internetowejoraz na profilach w mediach społecznościowych. Pomożecie nam Państwo w ten sposób w dotarciu do wszystkich zainteresowanych udziałem w konkursie uczniów oraz szkół.
Z góry serdecznie dziękujemy!
W razie pytań pozostajemy do dyspozycji, ZespółDyktanda.pl
Szczegóły
Odsłony: 275
Uroczystości z okazji 230 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbyły się w Łomży, regionie i całej Polsce, podobnie jak w ubiegłym roku, w skromniejszej oprawie ze względu na pandemię koronawirusa. W Łomży główne uroczystości miały miejsce na Placu Papieża Jana Pawła II. Po odśpiewaniu hymnu państwowego władze miasta, samorządu, przedstawiciele służb mundurowych, harcerze i reprezentacje łomżyńskich szkół złożyły kwiaty pod pomnikiem 33. Pułku Piechoty. Delegacja naszej szkoły na czele z Panią Dyrektor Jadwigą Kirejczyk i Prezydentem Miasta Mariuszem Chrzanowskim, który reprezentował rodziców, a także z przedstawicielem uczniów Liwią Jankowską złożyła kwiaty pod pomnikiem Świętego Jana Pawła II, który patronuje ,,10” od 1988 roku. O znaczeniu Majowej Ustawy Rządowej nasz Wielki Patron wypowiadał się wielokrotnie. W czasie czwartej pielgrzymki do Ojczyzny, w dwusetną rocznicę uchwalenia konstytucji majowej podczas spotkania z polskimi władzami państwowymi na Zamku Królewskim w Warszawie podkreślił jej wielkość, doniosłość i nowoczesność. „Stała się ona (…) ostatnim słowem dziejów I Rzeczypospolitej, która była państwem wielu narodów. Była też ostatnim wyrazem mądrości obywatelskiej i odpowiedzialności politycznej, który przyszedł już niestety za późno” i nie uchronił przed rozbiorami Polski. Niemniej ta wspaniała Konstytucja była równocześnie nowym początkiem. Uświadomiła, jakie powinno być nowożytne państwo polskie. Ta świadomość towarzyszyła wszystkim, którzy w ciągu epoki rozbiorowej o niepodległą Rzeczpospolitą walczyli, dla niej ponosili wielorakie ofiary, nie szczędząc także i życia, dla niej pracowali na przestrzeni kilku pokoleń, zarówno na ziemi ojczystej zagarniętej przez trzech zaborców, jak też i poza jej granicami.
Tę ważną uroczystość warto świętować świadomie, znając ważne wydarzenia z historii naszej Ojczyzny, czcić pamięć tych, dzięki którym żyjemy w wolnym kraju.